fredag 27 april 2018

Ett nytt hopp

Någonstans i en djungel, lik den på planeten Endor, hittar ni en avdankad general som gillar att spara och och investera. Han gör detta för att han ska klara av alla faror som lurar bakom alla hörn. Kanske har han något vettigt att säga...

Så, nu har även jag skapat en blogg, det trodde jag aldrig att jag skulle göra.
Men anledningen till att jag gjort det är inte för jag ska berätta om mina sparmål eller hur min budget ser ut. På den fronten finns det redan väldigt många fantastiska sparsoldater, som är betydligt bättre än vad jag är.

Jag har skapat denna blogg för att jag många gånger känner att twitter inte räcker till när man vill förklara, berätta eller gå in på lite detaljer kring en portfölj, bransch, ETFer, aktier mm. Jag känner främst att det finns ett behov av att ta upp alternativa investeringar/strategier, utöver de vanliga man normalt hittar på twitter. Det finns såklart twittrare som även på dessa områden är bättre än mig, men jag känner att det inte skulle skada med ännu mer info och tillfälle till diskussion. Förhoppningsvis kanske det blir lite annorlunda på denna blogg.

Så vad ska bloggen handla om? Jo, jag har lite olika portföljer med olika strategier och innehav, dessa vill jag ju gärna kunna prata lite mer om och förhoppningsvis förbättra. Samtidigt vill jag dela med mig av information då jag märkt av att många är intresserade av alternativa sätt att spara/investera på.

Bloggen kommer främst att att handla om strategier, ETFer, klassiska fonder, råvaror, lite teknisk analys (väldigt basic), lite valutor (inkl. krypto) och självklart guld. I det stora hela kommer mycket att handla om enklare makroekonomi och hur man kan ha med makrotänket i sitt sparande. 

En anledning till att jag har fler olika portföljer med olika strategier är dels för att jag själv vill testa och se hur stor skillnad det kan bli mellan dem men även för att diversifiera mitt sparande. Sen pratas det mycket om hur saker o ting presterat tidigare, men är det inte roligare att se hur en portfölj/strategi presterar i realtid? För marknaden ser ju väldigt olika ut hela tiden och är svår att förutse.

Det är vore också trevligt att kunna inspirera andra som är intresserade av det alternativa man kan hitta på börsen/internet. Jag har ju själv blivit inspirerad av många andra bloggare och användare på sociala medier. Som tack vill jag ju också dela med mig lite.

Med det sagt säger jag välkomna till bloggen!

1 kommentar:


  1. Detta meddelande är avsett för anställda, handlare, jordbrukare och företagare som behöver ekonomiskt stöd för att lyckas. Få våra olika lånerbjudanden, kredit med mycket enkla villkor med en ränta på 3% per år. Våra överföringar är försäkrade av banken för transaktionernas säkerhet och du har möjlighet att få tillgång till din kredit med 72 timmars garanti. Så vänligen kontakta oss för mer information, tack.

    E-post: georges.matvinc@gmail.com

    SvaraRadera

Börsåret 2018

Som ni har märkt så skriver jag inte så mycket på bloggen, oftast lägger jag ut det mesta på twitter då det är enklare när man snabbt vill d...